Beijing Airport

(ett inlägg jag skrev på Beijing airport men inte kunde posta på bloggen pga alla restriktioner vad gäller det "fria ordet", men här kommer det)


Sitter nu på Beijing airport och undrar, undrar om jag egentilgen vill bo i Kina eller i Sverige.

Igår var vi i stallet och då fick jag en så innerlig känsla av att jag missar så mycket. Jag vill vara där delaktig i Kinas ridsports utveckling som jag var innan, jag var mitt i det. Nu kommer jag som en glad figur som vissa av dom gillar men jag är inte riktigt med längre, smärre panik infinner sig, jag vill ha kontroll.

Sen hade AK, Vinvcent Anne och jag en underbar middag igår och det blev en over dose i hästsnack, men helvete vad jag älskar det. Vi pratade om massa annat också såklart men vår gemensamma nämnare är kusarna så det var toppen.

Nu är jag här på Beijing airport, världens största byggnad, terminal 3 och äter lunch på Phrik Thai som vi gör varje gång vi reser, enda skillnaden är att jag är själv nu, men så lycklig.

Anledningen till min lycka är enkel, kvinnlig charm…….. Jag förstod tidigt att jag hade mycket övervikt vilket blir lätt dyrt eftersom varje kg kostar 349 SEK……och jag hade 31 kg. Så det skulle bli ca 11000 spänn vilket jag inte ville betala. Det fanns två counters att checka in vid och jag valde den där det satt en ung man såklart. Väl framme vid diske sa pojken / mannen att det skulle bli dyrt, mycket dyrt. Jag lade huvet på sned och talade med min mjukaste röst och sa att jag inte har så mycket pengar. – Hur mycket pengar har du då frågade han? – 3000 sa jag och han skrev då att jag endast behövde betala det. Sen flörtade jag lite till så han inte skulle ångra sig sen betalde jag nästan med glädje 3000 kr. Man kan nästan se det som ,eller jag ser det som att jag tjänat 8000 kr idag och kl är inte ens tolv!

 

Oj vad jag har handlat och oj vad jag vill komma hem till tjejerna nu (och Erik)!

 

See you soon.

 

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0